Autor Wiadomość
Zahrani
PostWysłany: Sob 4:00, 23 Lis 2013    Temat postu: KqFxHKxoundshJF

Jak juz pisalam, wsktzyso zalezy od tego, czy dzieci przeczytaly cala ksiazke i jak ja omawiano, dlatego uwazam, ze matka powinna zwrocic sie do szkoly, zeby najpierw przekonac sie o sytuacji i czy winna reakcji jej syna byla jego wrazliwosc, czy (np.: przez przypadek ktos nasmiewal sie z niego)To delikatny temat, bo moze chodzic o to, ze chlopak ogolnie ma problemy z zaaklimatyzowaniem sie w nowej szkole. W Niemczech zmiana nastepuje po 4 klasie. Chlopak byl w piatej, dlatego nie wiem, czy to temat z zeszlego roku, czy juz z tego. To jest wazne, bo o ile sie nie myle rok szkolny zaczal sie w Hamburgu 11.08. i jezeli nastolatek ma problemy i czuje sie obco w nowej szkole, tak ostra reakcja zwiazana jest ze skazywaniem go na bycie tym, co przyszedl i po pierwszych 2 tygodniach jego mama poleciala po adwokata i do mediow, zamiast przeczytac ksiazke, czy zadzwonic do szkoly. Przeciez to rodzice decyduja sie na to do jakiej placowki wysylaja dziecko. Ja mam jedynie nadzieje, ze sprawa ta nie zostanie rozdmuchana w Niemczech i jedyna osoba, po tym jak wyszaleja sie adwokaci, publicysci i politycy, ktora dostanie w dupe od zycia bedzie owe dziecko, bo za nim ta historia bedzie sie nim ciagnela. Przynajmniej jeszcze w czasie jego szkolnej edukacji. Byla na portalach niemieckich z materialami dla pedagogow i jest tam multum propozycji tematow (np.: jak ubierano sie kiedys, czy jak zylo)zwiazanch z lektura, sama bylkam zaskoczona jak wiele przy pomocy tej ksiazki waznych rzeczy omowic i dac mozliwosc dziecia co zreflektowania wielu negatywnych zachowan. Zgadza sie na poczatku mojego blogowania na salonie nie bylam swiadoma jak bardzo rodacy negatywnie nastawieni sa do Niemcow. Owa sprawa z Galba i szkopami byla praktycznie dla mnie punktem zwrotnym. Po tym jak napisal durnowaty tekst, ktory admini powiesili na "jedynce" SG, mial jeszcze czelnosc zjawic sie "u mnie " i probowac mnie w dosc chamski sposob ustawiac - wlasnie to mnie wkurzylo - ale olac. Wyciagnelam z tego wnioski dla siebie. Pozdrawiam
Temida
PostWysłany: Sob 7:31, 07 Sie 2010    Temat postu:

.

LOGOS-Koszalin
GABINET NEUROLOGOPEDYCZNY -
Terapia nerwic, wad i zaburzeń mowy,
czytania i pisania



Władysław Pitak

Cytat:
- pedagog kultury - Akademia Pedagogiczna w Słupsku;
- dyplomowany logopeda - Uniwersytet Gdański;
- psychoterapeuta rodzinny- Polska Fundacja Zaburzeń Mowy w Lublinie;
- muzykoterapeuta - CIDOTAM w Bydgoszczy;
- aktor estradowy z uprawnieniami reżyserskimi- MKiS w Warszawie;

specjalizacja - terapia nerwic i jąkania.


Praktyka zawodowa


Od 40 lat zajmuje się kształceniem zdolności twórczych za pomocą ekspresji muzyczno-dramatycznej (absolwent 4-letniego Studium Teatralnego COMUK w Warszawie, egzamin państwowy uprawniający do wykonywania zawodu artysty estradowego w specjalności aktorskiej i reżyserskiej, dyplom magistra pedagogiki )

Od 25 lat zajmuje się terapią nerwic , wad i zaburzeń mowy, czytania i pisania (Podyplomowe Studium Logopedyczne w Gdańsku , certyfikaty z muzykoterapii, jąkania wczesnodziecięcego i psychoterapii rodzin).

Badania i eksperymenty w zakresie muzykoterapii (pierwszy zawodowy muzykoteraputa prowadzący zabiegi zlecane przez lekarzy w sanatoriach Pomorza Środkowego).

Wykłady, pokazy warsztatowe i praktyczna terapia dzieci nerwicowych, jąkających się i dyslektycznych na sympozjach, konferencjach i turnusach rehabilitacyjnych.

Szkolenia dla biznesmenów, działaczy społecznych, dziennikarzy i polityków w zakresie retoryki , erystyki , marketingu i public relations.

Założyciel i prezes Towarzystwa Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS w Koszalinie


Członkami Towarzystwa LOGOS są lekarze, logopedzi, psychoterapeuci , nauczyciele, aktorzy , dziennikarze i biznesmeni. Efektem współpracy ludzi wielu zawodów są własne filmy , nagrania dźwiękowe i opracowania technik i metod terapii i kształcenia zachowań w różnych sytuacjach

Gabinet wyposażony jest w podstawowe narzędzia i pomoce logopedyczne oraz w sprzęt audiowizualny . Towarzystwo posiada własne studio filmowe i fotograficzne.

.

Adres:


Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy „LOGOS”
ul. Pieczarek 4,
75-900 Koszalin
tel. (94) 340-60-06
kom. 600-809-254




Kontakt:

e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
strony URL:
www.logos.pomorze.pl

.
Polar
PostWysłany: Pon 17:36, 05 Kwi 2010    Temat postu:



Jeśli potrzebna jest Tobie czy komuś z Twojego otoczenia, pomoc logopedy, skorzystaj z tej informacji .

Tutaj dowiesz się, gdzie można leczyć wymowę międzyzębową, wymowę boczną, seplenienie, zaburzenia artykulacji, mowę bezdźwięczną, jąkanie, dysleksję raz inne wady i zaburzenia mowy.



Leczenie logopedyczne to praca nad wymową, kształtowanie mowy, leczenie dysleksji





Koszalin - Gabinet Neurologopedyczny - Władysław Pitak

www.logos.dt.pl/pitak

Telefon kontaktowy:
94 340 60 06





.
MP
PostWysłany: Czw 1:37, 24 Gru 2009    Temat postu:

relaks to podstawa, oprócz niekiedy pomocy psychologicznej
Andrzej
PostWysłany: Pią 23:02, 13 Lis 2009    Temat postu:

Po lekcji w stanie relaksu czujemy się wypoczęci. To ważne, zwłaszcza obecnie, kiedy programy szkolnych zajęć, często są przeładowane, a uczniowie wydają się zmęczeni i zniechęceni.
relek
PostWysłany: Pią 22:59, 13 Lis 2009    Temat postu: RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA

RELAKSACJA PROGRESYWANA wg JACOBSONA jest najstarszą ( 1938) techniką relaksacyjną i polega na rozluźnianiu poszczególnych grup mięśniowych poprzez naprzemienne skurcze i rozkurcze mięśni. Efektem jej stosowania jest nabywana przez pacjenta umiejętność oceny nieprawidłowego napięcia mięśniowego i jego umiejscowienia, umiejętność świadomego zwalniania napięcia, a przez to wpływanie na swoje stany emocjonalne.


@


W pracy terapeutycznej z dziećmi zaburzonymi emocjonalnie można posługiwać się fragmentami tego treningu, dostosowując go do możliwości percepcyjnych i wykonawczych dziecka przedszkolnego.


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group